Krepšinio klubas: Įžvalgos apie vadybą ir valdymą

Krepšinio klubas – pirmasis mano projektas, kurį pradėjau vykdyti dar 2006 metais. Tuo metu turėjau aiškų norą dirbti krepšinio klubo vadybos ir valdymo srityse. Pradžia buvo nelengva, tačiau entuziastinga bei optimistiška. Šiame savo asmeninio tinklaraščio straipsnyje pasidalinsiu mintimis apie sukauptą patirtį.

Vizija ir tikslai

Prieš kuriant krepšinio klubą reikia aiškiai suformuoti jo vizija ir tikslus. Tai yra ką būtent su šia sporto organizacija norite pasiekti. Vien tik noro dirbti krepšinio vadybos srityje – neužtenka. Pavyzdžiui mano vizija buvo, kad kuriamas krepšinio klubas būtų patraukli vieta jauniems krepšininkams, norintiems tobulėti ir siekti profesionalaus lygio.

krepsinio klubas

Taip pat vienas iš tikslų buvo toks, kad krepšinio klubas progresuotų ir kiltų laipteliais į viršų. Tai yra iš silpnesnės krepšinio lygos į aukštesnę.

Biudžetas

Kai jau turime aiškią krepšinio klubo viziją ir tikslus, galima pradėti dėliotis biudžetą ir mąstyti apie priemones, kaip jį surinkti. Planuodami biudžetą turite aiškiai susirašyti visas būsimas išlaidas. Kad tą galėtumėte padaryti turite susirinkti visą reikiamą informaciją bei mintimis peržvelgti visą klubo veiklą metų laikotarpyje.

rkl

Pavyzdžiui mano vystomas krepšinio klubas 2014-2015 metų sezone dalyvavo Regionų krepšinio lygoje (RKL B). Tai trečia pagal pajėgumą Lietuvos krepšinio lyga ir metinis klubo biudžetas buvo 8 tūkstančiai eurų:

    • Startinis lygos mokestis – 1000 eur.
    • Krepšinio salės nuoma – 3000 eur. Tai didžiausia išlaidų eilutė, nes krepšinio arena namų varžyboms turi atitikti FIBA reikalavimus, todėl paprasta mokyklos salė netinka. Žinoma, treniruotėms gali būti ir paprastesnė krepšinio salė.
krepsinio arena
Žalgirio krepšinio arena – tokia, apie kurią svajoja kiekvienas krepšinio klubas
    • Kelionės į išvykos varžybas – 1500 eur. Keliauti teko į įvairius Lietuvos miestelius – Biržai, Gargždai, Radviliškis ir tt. Tad išlaidos kelionėms taip pat solidžios. Samdydavau kelioninį mikroautobusą.

krepsinio klubas

  • Namų varžybų organizavimas – 500 eurų. Mokesčiai varžybų sekretoriatui, medicinos seselei. Salės valytojais dažniausiai pabūdavome patys, nors iš esmės turėtų būti paskirtas pagalbinis žmogus šiam darbui.
  • Krepšinio aprangos – 750 eurų. Į šią sumą įeina 15 krepšinio aprangų ir apšilimo komplektų.
  • Administracinės išlaidos – 1000 eurų. Mokestis buhalterei, įvairios kanceliarinės priemonės bei kitos išlaidos.
  • Smulkios išlaidos – 250 eurų. Tokios, kaip vanduo, teipai, krepšinio lanko tinkleliai ir tt.

Atkreipkite dėmesį, jog čia išvardintos tik tos bazinės, privalomos išlaidos, be kurių neįvyktų dalyvavimas minėtose varžybose. Nebuvo numatyta atlyginimų nei klubo vadovui, nei treneriams, nei žaidėjams. Tad jeigu planuosite skirti užmokestį projekto vykdytojams bei dalyviams biudžetas savaime suprantama bus kur kas didesnis.

Kaip surinkti krepšinio klubo biudžetą?

Taigi, turime krepšinio klubo vieno sezono biudžetą, o kaip jį surinkti? 8 tūkstančiai eurų pakankamai nemažai pinigų suma. Variantų ne tiek ir daug. Vienas pagrindinių – rėmėjų paieška. Aš pirmiausiai ieškojau generalinio rėmėjo, kuris padengtų didžiąją išlaidų dalį. Atradus tokį, galima imtis ieškoti mažesnių ir sulipdyti visą reikiamą biudžetą. Tokį scenarijų man pavyko įgyvendinti tik vieną kartą – 2014/2015 metų sezone. Pagrindiniam rėmėjui patiko krepšinio klubo vizija bei galimybė reklamuotis tokioje srityje.

Marketingas ir komunikacija

Dažnu atveju įmonės už suteiktą paramą krepšinio klubui tikisi gauti grąžą. Tai yra tinkamą jų prekinio ženklo reklamą. Visgi, jeigu marketingui nebuvo numatę išlaidų savo biudžete, tuomet tikėtina, kad susidursite su problemomis. Visų pirma, tokiu atveju turite remtis savanoriais, tai yra neprofesionalais. Ko pasekoje nukenčia viso veiklos turinio kūrimo bei viešinimo kokybė. Kuomet rėmėjai negauna tikėto rezultato – kyla nepasitenkinimas. Todėl ruošdami paramos sutartį visuomet išdėstykite visus reikiamus punktus kokio lygio reklamą jūs galėsite pasiūlyti. Tokiu būdu išvengsite nesusipratimų, nes rėmėjas gali galvoti vienaip, o realybė yra kitokia.

Komunikacijos planas ir turinio kūrimas

1. Naujienų rašymas apie žaidėjus, komandos įvykius ir jų sklaida internete. Visos komandos naujienos skelbiamos organizacijai priklausančiuose krepšinio tinklaraščiuose ir oficialiame krepšinio klubo puslapyje.

2. Rungtynių filmavimas, epizodų karpymas ir viešinimas socialiniuose tinkluose, klubo puslapyje.

3. Treniruočių filmavimas ir jų afišavimas socialiniuose tinkluose – Facebook, Instagram.

4. Varžybų nuotraukų bei įvairių postų talpinimas interneto kanaluose.
5. Renginių organizavimas namų varžybų metu. Pavyzdžiui varžybų pertraukos metu buvo organizuojami įvairūs žaidimai, atrakcijos susirinkusiems žiūrovams.

6. Socialinės akcijos, kurių metu buvo įtraukiamai vaikai.



7. Krepšinio klubas ir rėmėjai – prekinių ženklų sugretinimas. Renginių organizavimas, kurių metų klubo žaidėjų reklamuoja rėmėjų prekinį ženklą.

krepsinio klubas

Krepšininkų paieška

Krepšininkai – pagrindiniai jūsų projekto dalyviai, nuo kurių didžiąją dalimi ir priklauso jūsų klubo sėkmė bei perspektyvos. Kviečiant žaidėjus prisijungti prie krepšinio komandos labai svarbu įvertinti ar jie geba jau rungtyniauti tokiame lygyje ir ar jie yra kovototojai. Pavyzdžiui Kauno mieste krepšininkų pasirinkimas yra pakankamai didelis, tačiau atrasti motyvuotus, nusiteikusius ryžtingai siekti tikslų, tobulėti ne taip ir paprasta. Su tuo susidūriau šio proceso pradžioje.

2014-2015 metų sezone tapome daugiausiai žaidėjų pakeitusia RKL krepšinio komanda. To priežastis – netinkamas RKL B diviziono lygio įvertinimas bei siekis ištaisyti esamą situaciją. Sezono eigoje tą pavyko padaryti ir tapti konkurencinga Regionų krepšinio lygos komanda.

krepsininkai

Formuojant krepšinio komandos branduolį geriausiai ieškoti krepšininkų, kurie jau yra rungtyniavę tokiame lygyje ir atlikę jame toli gražu ne antraeilį vaidmenį. Kitas variantas – remtis jaunais, dar mažai patirties tokiame lygyje turinčiais žaidėjais, tačiau su patyrusiu, profesionaliu treneriu.

Treneris

Tinkamas krepšinio klubo trenerio pasirinkimas yra kur kas svarbesnis sprendimas negu galvojau pačioje veiklos pradžioje. Nuo to, kaip sugeba treneris organizuoti komandos darbą bei valdyti krepšininkus žaidimo metu priklauso ir viso klubo rezultatai. Strategų rokiruotes taip pat teko atlikti. Sezono eigoje prie krepšinio klubo prisijungęs treneris Laimonas Eglinskas pakėlė komandos žaidimą į kur kas aukštesnį lygį.

laimonas eglinskas
Laimonas Eglinskas – BC Boom krepšinio komandos treneris 2014-2015 metų sezone

Komandos treneris neabejotinai ir buvo profesionaliausia klubo grindinės dalis. Buvo atliekamas kruopštus darbas ne tik treniruočių ir pasiruošimo, bet ir pačių varžybų metu.
Prieš varžybas krepšinio klubas analizuodavo kitų komandų žaidimą bei ruošdavo specialią strategiją prieš savo varžovus. Kadangi filmuodavome visas varžybas, tad vaizdo medžiaga labai gelbėjo šiame procese.

krepsinio klubas

Taigi, taip atrodė mano krepšinio klubo vadyba ir valdymas. 2014-2015 metų sezonas RKL lygoje buvo itin intensyvus ir pilnas iššūkiu, tačiau pavyko su jais susitvarkyti ir garbingai užbaigti pasirodymą Regionų krepšinio lygoje. Nors ir nepavyko 100 procentų įgyvendinti išsikeltus to sezono tikslus, tačiau įgyta patirtis itin vertinga ir praverčia šiandieninėje mano veikloje.

Krepšinio klubas gyvuoja ir toliau. Tik tiek kad rungtyniauja Kauno miesto lygose ir turnyruose. 2016 metai komandai buvo pakankamai sėkmingi. BC BOOm krepšinio klubas Kauno mero taurės turnyre iškovojo sidabro medalius.

krepsinio klubas

Straipsnio autorius – Laisvydas Gudaitis, BC BOOM krepšinio klubo vadovas

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Back to Top