Linas Slušnys apie emocijų valdymą

Vaikų psichiatras Linas Slušnys pasidalino savo mintimis apie tai, kaip subalansuoti savo emocinę būseną ir tapti laimingu. Informacija aktuali visiems, tiek jauniems, tiek ir žilo plauko sulaukusiems.

Pagrindiniai akcentai iš pranešimo spaudai:

  • Emocijų išvengti neįmanoma ir net – nebūtų logiška, tačiau galima išmokti jas atpažinti bei kontroliuoti.
  • Visos teigiamos emocijos džiaugsmas, pasitenkinimas, entuziazmas, meilė – padeda žmogui judėti į priekį bei siekti išsikeltų tikslų.
  • „Teigiamos emocijos leidžia pasiekti vadinamąją atpalaiduoto budrumo būseną, kurioje būdami galime pasiekti neįtikėtinų dalykų. Atsipalaidavęs, ramus ir gerai nusiteikęs žmogus per tą patį laiką padaro daugiau, užsibrėžtų tikslų pasiekia greičiau, o jo efektyvumas padidėja net kelis kartus. Tai suteikia žmogui dar daugiau teigiamų emocijų bei didina pasitikėjimą savimi“, – sako Linas Slušnys.
  • „Neigiamos emocijos yra organizmo bandymas mus apsaugoti, pasiųsti signalą apie jaučiamą pavojų ar reaguoti į krizinę situaciją. Neigiamos emocijos yra susijusios su tam tikrų hormonų išskyrimu į organizmą, o tai turi poveikį daugeliui mūsų organų. Pavyzdžiui, supykus ar išsigandus mūsų kūną užplūsta adrenalinas, kuriuo dažnai ir ilgą laiką veikiamas organizmas yra varginamas“, – sako Linas Slušnys.
  • „Aukštos savimonės žmonės, visų pirma, sugeba savo emocijas atpažinti ir jas įvardinti. Tai yra pirmasis žingsnis siekiant kontroliuoti savo emocinę būklę. Maža to, aukštos savimonės žmogus iš anksto geba numatyti tam tikrus dirgiklius ar situacijas, kurios iššaukia vienokias ar kitokias emocijas, todėl gali sąmoningai jų išvengti. Savimonė nereiškia, kad žmogus blogų emocijų nepatirs visai, tačiau jis turės geresnę savitvardą ir mokės su tomis emocijoms susitvarkyti“, – pasakoja Linas Slušnys.
  • Ugdyti savo savimonę – sudėtingas darbas, prasidedantis dar vaikystėje, o jos formavimui didelę įtaką turi ir tėvai. „Vaikai pirmiausiai stebi suaugusiuosius ir mokosi iš jų. Jei vaikus ir suaugusiuosius supa teigiamos emocijos, jų santykiai bus atviresni, o toks asmuo drąsiau reikš savo mintis ir dalinsis idėjomis. Teigiamos emocijos augina žmogaus pasitikėjimą savimi, brandina humoro jausmą, todėl ateityje jis ramiau žiūrės į nepalankias gyvenimo situacijas, o krizės metu greičiau sugebės susitvardyti bei priimti sprendimus, kurie jam padės krizę ne tik įveikti, bet ir iš jos pasimokyti“, – pažymi Linas Slušnys.

Laimės žingsnių programa:

  1. Dažniau sakykite „Taip“
  2. Nebijokite eksperimentuoti
  3. Pasakykite kam nors komplimentą
  4. Išeikite pasivaikščioti
  5. Kuo dažniau apsikabinkite
  6. Sportuokite
  7. Šypsokitės
  8. Klausykitės muzikos
  9. Perskaitykite knygą
  10. Valgykite daugiau daržovių

laimes zingsniu programa

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *