Kada rinktis elektromobilį taps patrauklu.. ir Lietuvoje

Šį savo rašinėlį pradedu nuo svarbiausių argumentų, kodėl svarbu naftos produktais varomą automobilį keisti į elektromobilį. Elektromobilis į aplinką išmeta net 14 kg mažiau CO2 dujų 100-ui kilometrų nei iškastinį kurą naudojantis automobilis.

Atlikti tyrimai rodo, kad pvz Vilniuje automobiliai išmeta 88 proc. visų į atmosferą patenkančių teršalų. Tokiu būdu per metus šiame mieste į aplinka patenka 107,9 tonų teršalų, kurių 77% – anglies monoksidas. 11% kitos toksinės ir žalingos medžiagos, kurios didina kvėpavimo takų pažeidimus ir kitus susirgimus.

Svarbus ir energetinis aspektas. Elektromobiliai 60 proc. energijos perduoda į ratus, o įprasti automobiliai perduoda vos 20 proc. ir daugiau energijos iššvaisto šilumai. Taip pat būtina priminti, jog reikiamą elektros energiją asmeniniam transportui galima gauti saulės ir vėjo jėgainių pagalba.

Norvegija – sektinas pavyzdys

Nors Norvegija yra viena didžiausių naftos eksportuotojų pasaulyje, tačiau šalies viduje yra ypatingai aktyviai palaikoma elektra varomų automobilių plėtra. Tai tik parodo, jog šalies valdžia yra sąmoninga ir neabejinga savo bei atstovaujamų piliečių sveikatai.

Norvegija taiko gan ženklias lengvatas įsigijant elektromobilį (šios lengvatos daugiau nei 30proc sumažino elektromobilių kainą Norvegijoje). Taip pat yra sukurta daug ir kitokių priemonių, kurios skatina piliečius rinktis būtent tokią transporto priemonę (leidžiama važiuoti viešajam transportui skirtomis juostomis, nemokamas pastatymas, nemokamas baterijų pakrovimas).

Tokia strategija išties pasiteisino, nes šiuo metu net 50proc. šalyje parduodamų naujų automobilių sudaro elektromobiliai. Tiesa, pastaruoju metu publikuojama informacija apie tai, jog lengvatos gali būti mažinamos, nes elektromobiliai Norvegijoje sparčiai populiarėja ir šalis praranda daugiau pajamų negu buvo tikėtasi (populiarumo prognozės buvo kuklesnės).

Tuo tarpu Japonijos valdžia planuoja, kad iki 2020 m. elektromobiliai užims dešimtadalį rinkos. Taigi, pažangios valstybės šiuo klausimu nesnaudžiu. Apmaudu, kad mūsų valstybė šiuo klausimu vis dar snaudžia.

Elektromobiliai. Ar yra iš ko rinktis?

Šiai dienai Europoje populiariausi yra Nissan Leaf, Tesla Model S ir E-Golf elektromobiliai. Nissan Leaf 2011 metais buvo pripažintas pasaulio metų automobiliu ir yra neabejotinai pats perkamiausias elektromobilis visame pasaulyje.

Nissan Leaf – vienu įkrovimu daugiau kaip 160 km galintis nuvažiuoti elektromobilis. Iki 100 km/h įsibėgėja per 11,9 sek. ir pasiekia iki 145 km/val. greitį. Nissan Leaf galima įsigyti ir Lietuvoje. Jo kaina šiuo metu prasideda nuo 35tūkst. eurų (priklausomai nuo komplektacijos).

Kiek sutaupome?

Skaičiuojant elektromobilio atsiperkamumą, pirmiausiai reikėtų įvertinti, tai jog pvz benzininiu automobiliu „įveikti“ 100 km mieste reikia mažiausiai 10 eurų, o elektriniu nereikia nė 2 eurų (jei kraunate elektromobilį nemokamose įkrovimo stotelėse, tai išlaidos kurui apskritai yra 0 eurų).

Elektromobilių eksploatacijos kaštai iki 90 tūkst. kilometrų siekia vos 250 eurų. Nereikia keisti tepalų, žvakių, filtrų, kitų dažnai susidėvinčių dalykų. Reikia keisti tik padangas ir stabdžių trinkeles.

Kada bus patrauklu rinktis elektromobilį Lietuvoje?

Visų pirma, reikia deramo valstybės, valdžios dėmesio šiai sričiai. Teko nemažai girdėti nuomonių, kad žmonės rinktųsi elektromobilius jei jų kaina prilygtų aplinką teršiančių automobilių kainai (kalbu apie tos pačios klasės automobilius). Tą praktiškai būtų galima pasiekti netaikant PVM mokesčio perkantiems naują elektromobilį.

Infrastruktūra, greito įkrovimo stotelės

Taip pat reikalinga strategija ir vystant greito įkrovimo stotelių tinklą. Žinoma, elektromobilį galima pasikrauti ir namų salygomis, tačiau kad baterija pilnai užsikrautų, reikėtų laukti 8 valandas. Kai tuo tarpu greito įkrovimo stotelė tą padaro per 30min. Šioje vietoje taip pat iškyla klausimas, ką žmogui veikti, kol automobilis kraunasi? Tuo labiau, kad laikas įgauna vis didesnę vertę mūsų visuomenėje. Papietauti? Sužinoti, ką nors naujo ir naudingo? Manau, šie variantai tinkami, bet vėl gi reikalinga tam tinkama infrastruktūra. Šiuo klausimu taip pat turiu idėją, su kuria jau po truputį supažindinu ir tam tikras valstybės institucijas, verslo įmonės bei ieškau daugiau bendraminčių. Jei tokia tematika yra įdomi ir jums, tuomet kviečiu susisiekti el.paštu inovatyvios.idejos@gmail.com

Kokie žmonės renkasi/rinksis elektromobilius?

Sąmoningi. Tie, kurie nėra abejingi aplinkos užterštumui ir iš to kylančioms problemoms. Tie, kuriems rūpi savo bei aplinkinių sveikata. Tie, kurie nėra garsių prekinių ženklų vergai, o pirmiausiai atsižvelgia į transporto priemonės praktiškumą, ekonomiškumą ir ekologiškumą.

Šią savo rašliavą norėčiau užbaigti citata iš vieno socialinio video klipo – „Gamtai (planetai) nereikia žmonių, kad egzistuotų, bet žmonėms reikia gamtos, kad egzistuotų.“ (“Nature doesn’t need people. People need nature.”).

Įvertink!

5 žvaigždučių vertinimas yra jums iš kairės pusės, o link dešinės pusės - mažėjančia tvarka iki 1.

Dar nėra vertinimų

Prisijunkite prie diskusijos

Komentarų: 2

  1. Šiaip tai labai norėčiau emobilio, tik kyla keletas??? Valstybė kompensuotų dalį auto kainos. O iš kur ta mūsų valstybė paimtų tų reikiamų pinigų kompendavimui? Iš biudžeto? Visų mokesčių mokėtojų, tarp jų ir nešoferių, suneštų pinigų? Įdomiai gaunasi. Panaikinti tokiems auto PVM? Biudžeto įplaukų mažėjimo sąskaita? O tai pakraunama elektra kur ir iš ko gaminama? Jai pagaminti nereikalingas iškastinis kuras?

  2. man tokių klausimų nekyla, nes švarus oras man svarbiau už pinigus. Ne elektrai pagaminti iškastinio kuro nereikia. Siūlau pasidomėti atsinaujinančia energetika

Įrašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *