Žaliavalgystė. Dienos meniu

Keletą pastarųjų metų gan aktyviai domiuosi sveikos mitybos principais. Teko skaityti labai daug straipsnių, lankytis seminaruose ir galiu jau padaryti išvadą, jog mano manymu, sveikiausias mitybos būdas yra žaliavalgystė (gyvas, augalinis maistas – šviežios ir raugintos daržovės, daiginti grūdai, sėklos ir kruopos, uogos, vaisiai). Taip pat itin svarbus momentas yra maisto derinimas ir laiko intervalai (+-) tarp tam tikrų valgių, vandens, skysčių vartojimo. Taigi teoriškai žinau pakankamai nemažai, tačiau visą tai perkelti į praktiką yra ne taip ir paprasta. Na bent jau man. Kadangi 33 metus buvau visavalgis, o mano aplinkoje irgi praktiškai visi tokie, todėl kol kas nepavyksta visiškai persilaužti šioje srityje. Žinoma, toks pasiteisinimas yra ganėtinai vaikiškas. Paprasčiau kalbant tai tiesiog valios trūkumas. Į maistą vis dar per daug žiūriu per tą prizmę, jog tai yra malonumas, emocijų tenkinimas bei pasiteisinimas “jog visi taip valgo”. Visgi, esu jau pakankamai sąmoningumas ir suvokiu, kad tokia mityba, kokia buvo iki tol ankščiau ar vėliau prie gero neprives. Todėl, kad ir po mažais žingsneliais, tačiau stengiuosi judėti į priekį, tobulėti, sveikiau gyventi ir maitintis. Taip pat nuolat ieškau ir bendraminčių, kurie yra panašioje situacijoje, kaip ir aš. Kolektyviai juk tokius rebusus išspręsti yra lengviau 🙂 Taigi, pradžioje norėčiau ganėtinai glaustai supažindinti su mitybos principais, kurių stengiuosi laikytis bei pateikti pavyzdžių, kaip atrodo žaliavalgystės meniu (pavyzdžiai ne mano, tačiau tikiuosi autorė nesupyks, kad pasidalinsiu jos informacija. Juk tikslas tas pats. Tobulėti patiems ir padėti to siekti kitiems 🙂 ). Tinkamos maisto derinimo kombinacijos
  • Daržovės + kitos daržovės.
  • Daržovės + krakmolas.
  • Daržovės + baltymai.
  • Daržovės + riebalai.
  • Vaisiai + vaisiai (tokio pat rūgštumo ar saldumo).
Visi kiti maisto deriniai nedera. Nors pabandyk išaiškinti užkietėjusiam visavalgiui, kad mėsa ir bulvės tarpusavyje nedera 🙂 Juk nacionalinis patiekalas yra cepelinai, o mes juk didieji patriotai 🙂 Šioje vietoje galėčiau tik pacituoti vieno žaliavalgio mintis, jog kad suprasti maisto derinimą reikia šiek tiek išmanyti chemiją. Pvz kas gaunasi, kai sumaišome rūgštį ir šarmą? – Vanduo. Tokios cheminės reakcijos vyksta yra mūsų skrandyje, kai į krenta cepelinas. Mėsai virškinti reikalinga rūgštinė aplinka, o bulvėms (krakmolui) šarminė. Rezultatas tas pats – vanduo, arba kitaip sakant nesivirškinimo procesas, maisto užsilaikymas, rūgimas, puvimas. Puvimo metu išsiskiria toksinai, kurie užteršia visą mūsų organizmą. Taigi suma sumarum, gauname ne tik sustreikavusią virškinimo sistemą, bet ir viso organizmo užteršimą. Žinoma, visą tai galioja ir žaliavalgystėje. Jei tuo pačiu metu valgysime ir žirnius, ir grikius, rezultatas bus panašus. Taigi, ką valgyti? 🙂 Koks tas žaliavalgiškas meniu? Minėti pavyzdžiai iš žaliavalgių mitybos raciono: Dieninėje programoje dažniausiai obuoliai (beje obuolys nesiderina su niekuo, tad geriausiai jo su nieko nemaišyti) bananai, datulės, grikiai. Vakarinėje – raugintos daržovės (kopūstas, burokėlis, morka, spanguolės, kmynai) su avokadu. Kiekvieną dieną vartoju probiotikus, gerąsias bakterijas (išskyrus pasninko dieną. Tokia diena būna kartą per savaitę). Tai būna arba redziuvelakas arba raugintos daržovės (rauginti kopūstai, burokėliai, morkos ir kiti įvairūs šakniavaisiai). Kaip rauginti daržoves? Susmulkinti pvz burokėlį, gerai išspaudi, truputį kokybiškos druskos (norint be druskos reikia kopūsto raugo ar krienų), kmynai, spanguoles ir laikyti kur šilčiau 3-4 dienas. Negalite gyventi be pieno? Meliono seklų pieno gamyba Mėgstate jogurtą? Kaip pasigaminti jogurtą iš migdolų riešutų? Tenka pastebėti, kad žaliavalgiai itin dažnai savo maisto racioną papildo daigintais grikiais (pagardinimui derina su bananais arba datulėmis) ir avinžirniais. Taip pat salotomis, vaisiais, probiotiniais gėrimais. Visa tai išvysite žemiau nuotraukose. Mano pažanga Daiginti grikiai yra ir mano kasdieniniame maisto racione. Patogu tai, kad jie pakankamai greitai sudygsta (per parą). Taip pat jų sudėtis yra labai turtinga. Seniau juos valgydavau vienus. Skonis neutralus. Visgi, šiuo metu maišau juos taip pat su bananais arba datulėmis. Po truputį jaučiu, kad toks derinys mažina mano didelę priklausomybę miltams ir cukrui. Rytą pradedu nuo stiklinės vandens ir aktyvaus pasivaikščiojimo gryname ore 🙂 Vėliau valgau vaisius, o dar po valandos avižas arba grikius su saldumynais – minėtomis datulėmis arba bananais. Aišku, geriau būtų nepiktnaudžiauti džiovintais vaisiais, nes juose daug daugiau cukraus nei šviežiuose ir nėra enzimų, kurie padeda geriau įsisavinti cukrų organizmui. Vakarais norėčiau apsiriboti lapinėmis daržovėmis, nes miegui daug energijos nereikia, tačiau jos yra labai neskalsios ir kamuoja žvėriškas aptetitas 🙂 Bet su laiku tikiuosi pavyks ir tai 🙂 Tuo labiau, kad pastebėjau, jog didėjant bendraminčių ratui, pasiklausius jų sėkmės istorijų, stiprėja ir mano valia sveikesnės mitybos srityje. Tad aš už kooperaciją, bendrus renginius, bendrų tikslų siekimo 🙂 Foto ne mano 🙂

Įvertink!

5 žvaigždučių vertinimas yra jums iš kairės pusės, o link dešinės pusės - mažėjančia tvarka iki 1.

Dar nėra vertinimų

Įrašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *