Kompiuteriniai žaidimai toliau populiarėja ir užima vis didesnę naujųjų medijų rinkos dalį. Šį faktą, patvirtina su kiekvienais metais augantys kompiuterinių žaidimų pardavimų skaičiai. Šiuolaikiniam jaunimui dažai tai yra mėgstamiausias hobis. Ši industrija pamažu jau žengia ir į virtualios realybės (VR) erą. Kaip kompiuteriniai žaidimai pasikeitė bei kokie jie yra dabar ir noriu aptarti.

Grafikos aspektas

Pirmieji kompiuteriniai žaidimai buvo paremti tekstu ir vektoriais. Tada pereiname prie 2D grafikos ir galiausiai 90-ųjų pradžioje mes gauname 3D grafiką. Būtent ji leido išsivystyti tokiems žanrams kaip pirmojo ar trečiojo asmens šaudyklės, žaidimai vaidmenimis ir MMO. 90-aisiais išleidžiami tokie legendiniai kompiuteriniai žaidimai kaip Wolfenstein 3D, Doom, Duke Nukem 3D, Half Life, Quake, kurie išpopuliarino pirmojo asmens šaudykles. Dėl techninių limitų šių žaidimų grafika nebuvo labai įspūdinga. Laikui bėgant ir tobulėjant technologijoms sukuriami tokie efektai kaip dinaminis apšvietimas ir šešėliai, atspindžiai, pagerinamos tekstūros ir modeliai. 2007 metais išleidžiamas grafikos galiūnas Crysis, kuris labai aukštai iškėlė standartus. Šiais metais taip pat pasirodė nemažai nuostabiai atrodančių žaidimų, tokių kaip Battlefield 1, DOOM, ar Uncharted 4, kurie vietomis atrodo fotorealistiškai.

Animacijos ir veikėjų gyvumas

Animacijos (judesiai) taip pat buvo labai patobulintos. 2D žaidimuose jas atstodavo besikeičiantys kadrai ir atrodydavo, kad veikėjas juda. 3D žaidimuose animacijos pirmiausiai buvo kuriamos ranka naudojant įvairias programas, todėl neatrodydavo labai natūralios. Šiais laikais didelio biudžeto kompanijos animacijas kuria naudojant specialius, judesius fiksuojančius, kostiumus, kuriuos dėvi tikri žmonės (motion capture). Žaidimų veikėjų mimika taip pat buvo labai ištobulinta. 2011 metais išleistas žaidimas L.A Noire atrodė stulbinančiai šiuo aspektu. Šis žaidimas buvo pirmasis, kuriame buvo panaudota MotionScan technologija. Jame aktorių veidai buvo filmuojami 32 skirtingomis kameromis, pastatytomis įvairiais rakursais. Dabar naujausi žaidimai, veido mimikai fiksuoti, naudoja jutiklius, kurie būna prilipinami prie aktoriaus veido ir fiksuoja kiekvieną judesį. Šių technologijų dėka, žaidimų veikėjai atrodo labai realistiškai.

Žaidimų pasauliai

Laikui bėgant labai išpopuliarėjo atviro pasaulio kompiuteriniai žaidimai. Naujų technologijų dėka, šie pasauliai tapo ne tik didesni, bet ir kur kas detalesni. Nors ir yra senų žaidimų su dideliais pasauliais, tokių kaip The Elder Scrolls II: Daggerfall, tačiau jie turėdavo daug didelių ir tuščių vietų. Šiuolaikiniai kompiuteriniai žaidimai gali pasigirti ne tik pasaulio dydžiu, bet ir ypatingu detalumu ir galimybe keliauti beveik be jokių limitų (GTA V, Just Cause 3 ir t.t).

Įvertink!

5 žvaigždučių vertinimas yra jums iš kairės pusės, o link dešinės pusės - mažėjančia tvarka iki 1.

Dar nėra vertinimų

Įrašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *